
Wat leren wij?
In de groepen 5 t/m 8 krijgen de leerlingen een uitbreiding in het aantal vakken. Er komen meer zaakvakken aan bod en het vakgebied studievaardigheden wordt toegevoegd. Bij studievaardigheden leren kinderen om informatie uit allerlei verschillende bronnen te selecteren, te beoordelen, te verwerken en toe te passen. Deze studievaardigheden oefenen kinderen met de methode ‘Blits’.
Op het gebied van Engels kunnen de leerlingen van de bovenbouw gebruik maken van onze eigen Engels bibliotheekboeken. Leerlingen oefenen hierbij het lezen van een andere taal en tijdens het voorlezen aan onze kleuters leren ze letten op de juiste uitspraak.
Het maken van een werkstuk gaat bij ons een beetje anders. Leerlingen werken in een groepje aan een werkstuk. Het groepje stellen we samen op basis van gezamenlijke interesse. Leerlingen leren overleggen, taken verdelen, zich aan afspraken houden, elkaar controleren en natuurlijk meer over het onderwerp. Op deze manier halen we meer rendement uit het maken van werkstukken.
In de bovenbouw vinden we het belangrijk dat we onze kinderen leren over het verleden, heden en de toekomst. Ieder jaar houden we een WO-II week en bezoeken we de graven van de Engelse soldaten in Benschop. Tijdens het bovenbouwkamp in de groepen 7 en 8 bezoeken we in het verlengde hiervan ook het ‘verscholen dorp’.
Een aantal leerlingen neemt deel aan de leerlingenraad. De leerlingenraad komt een aantal keer per jaar bij elkaar en bespreekt een aantal onderwerpen die voor de leerlingen en voor de school belangrijk zijn. De leerlingen van de leerlingenraad zijn gekozen door de leerlingen in de groep. Onze directeur Marloes Theebe gaat met de leerlingen in gesprek. Zij kan de leerlingenraad ook bevragen op een aantal onderwerpen of de leerlingenraad vragen om iets uit te zoeken.