
Wat leren wij?
Kleuters leren door spel, spelen en herhaling. We bieden veel activiteiten in spelvorm aan. De leerkracht zal het eerst voordoen, daarna doen we het samen met de groep en daarna gaat een leerling het alleen proberen. Tijdens activiteiten maken we veel gebruik van coöperatieve werkvormen. Leerlingen gaan dan tijdens de instructie actief aan de slag met het leerdoel.
Onze leerkrachten spelen regelmatig mee met de kinderen. Op deze manier kan de leerkracht door middel van spel allerlei facetten toevoegen aan het spel van de kinderen. De leerkracht kan bijvoorbeeld de verhaallijn iets aanpassen of een vraag stellen die weer stof tot nadenken geeft.
In de kleuterbouw leren kinderen spelenderwijs alles op het gebied van o.a. mondelinge taalvaardigheid, ontluikende en beginnende geletterdheid, aanvankelijk rekenen, fijne en grove motoriek en de sociaal emotionele ontwikkeling en natuurlijk Engels.
Voor de kleuters van groep 1 en 2 zijn op deze gebieden verschillende activiteiten en doelen vastgesteld. Zo stellen we in groep 2 vast of een leerling zich voldoende ontwikkelt om een goede overgang naar groep 3 te kunnen maken.