
Hoe werken wij?
Onze leerkrachten geven doordacht les. Dat betekent dat we tijdens de instructie zorgen dat we niet alleen maar informatie zenden naar de kinderen, maar dat we de kinderen actief betrekken. U kunt dit zien aan de coöperatieve werkvormen, het gebruik van wisbordjes en andere werkvormen. Lesgeven doen we niet alleen in het klaslokaal. Wanneer we het lesdoel kunnen verbinden aan een activiteit op het plein, in het bos of op de gang, dan zullen we dat zeker niet laten. Zo creëren we een betekenisvolle omgeving voor de kinderen.
In groep 4 maken we de overstap naar het werken met de chromebooks. Iedere leerling krijgt van school een eigen chromebook in bruikleen tijdens de schooltijden. Voor een aantal vakken maken de kinderen de verwerking op de chromebooks. Het voordeel hiervan is dat leerlingen directe feedback ontvangen op het gegeven antwoord. Verkeerde antwoorden slijpen er veel minder snel in op deze manier. Het is ook mogelijk om te werken aan de eigen taken. Dit zijn opdrachten die passen bij de ontwikkeling van de leerling. Het kunnen opdrachten zijn die leerlingen iets laten herhalen wat nog niet volledig beheerst wordt of het zijn opdrachten die een stapje hoger gaan omdat de leerling het leerdoel beheerst. Natuurlijk houden we rekening met een balans en werken de kinderen ook nog ‘ouderwets’ met pen/ potlood en papier.