• Door naar de hoofd inhoud
  • Home
  • Onze school
    • Missie en visie
    • Het team
    • Het gebouw
    • Nieuws
    • Schooltijden, vakanties en studiedag
    • Downloads
    • Werken bij de St. Victorschool
    • Externe partijen
  • Kleuterbouw
    • Hoe werken wij?
    • Wat leren wij?
    • Hoe volgen wij de ontwikkeling?
    • Aanbod talentvolle leerlingen
    • Extra zorg in de kleuterbouw
    • Oudergesprekken
    • Aanbod kunst en cultuur onderwijs
    • Aanbod levensbeschouwing
    • Sociaal Emotionele ontwikkeling
  • Middenbouw
    • Hoe werken wij?
    • Wat leren wij?
    • Hoe volgen wij de ontwikkeling?
    • Aanbod talentvolle leerlingen
    • Extra zorg in de middenbouw
    • Oudergesprekken
    • Aanbod kunst en cultuur onderwijs
    • Aanbod levensbeschouwing
    • Sociaal emotionele ontwikkeling
  • Bovenbouw
    • Hoe werken wij?
    • Wat leren wij?
    • Hoe volgen wij de ontwikkeling?
    • Aanbod talentvolle leerlingen
    • Extra zorg in de bovenbouw
    • Ouder-kind gesprekken
    • Aanbod kunst en cultuur onderwijs
    • Aanbod levensbeschouwing
    • Sociaal Emotionele ontwikkeling
  • Ouders
    • Peuterinloop
    • Rondleiding op school
    • Inschrijven
    • Huisbezoek
    • Wennen in de kleutergroep
    • Ouderraad
    • Medezeggenschapsraad
    • Oudercommunicatie
    • Veelgestelde vragen
  • Contact

St. Victorschool

Header Rechts

  • Home
  • Onze school
    • Missie en visie
    • Het team
    • Het gebouw
    • Nieuws
    • Schooltijden, vakanties en studiedag
    • Downloads
    • Werken bij de St. Victorschool
    • Externe partijen
  • Kleuterbouw
    • Hoe werken wij?
    • Wat leren wij?
    • Hoe volgen wij de ontwikkeling?
    • Aanbod talentvolle leerlingen
    • Extra zorg in de kleuterbouw
    • Oudergesprekken
    • Aanbod kunst en cultuur onderwijs
    • Aanbod levensbeschouwing
    • Sociaal Emotionele ontwikkeling
  • Middenbouw
    • Hoe werken wij?
    • Wat leren wij?
    • Hoe volgen wij de ontwikkeling?
    • Aanbod talentvolle leerlingen
    • Extra zorg in de middenbouw
    • Oudergesprekken
    • Aanbod kunst en cultuur onderwijs
    • Aanbod levensbeschouwing
    • Sociaal emotionele ontwikkeling
  • Bovenbouw
    • Hoe werken wij?
    • Wat leren wij?
    • Hoe volgen wij de ontwikkeling?
    • Aanbod talentvolle leerlingen
    • Extra zorg in de bovenbouw
    • Ouder-kind gesprekken
    • Aanbod kunst en cultuur onderwijs
    • Aanbod levensbeschouwing
    • Sociaal Emotionele ontwikkeling
  • Ouders
    • Peuterinloop
    • Rondleiding op school
    • Inschrijven
    • Huisbezoek
    • Wennen in de kleutergroep
    • Ouderraad
    • Medezeggenschapsraad
    • Oudercommunicatie
    • Veelgestelde vragen
  • Contact

Hoe volgen wij de ontwikkeling?

In groep 1 en 2 werd de ontwikkeling voornamelijk gevolgd door observaties n.a.v. activiteiten en werkvormen. Deze observaties werden gekoppeld aan de leerlijn van de kleuterbouw. In de middenbouw wordt de overstap gemaakt naar het volgen van een kind door wat we zien in de groep en door het toetsen. We onderscheiden twee soorten toetsen: methodegebonden toetsen en methode onafhankelijke toetsen. Toetsen die horen bij de methode noemen we methodetoetsen. Daarnaast maken we gebruik van methode onafhankelijke toetsen. Dit zijn de Cito-toetsen.

Deze drie bronnen: observaties, methodetoetsen en methode onafhankelijke toetsen vormen het leerling observatie en volgsysteem (LOVS). U krijgt als ouder toegang tot het ouderportaal van Parnassys. In dit portaal ziet u de toetsuitslagen van uw kind.

In de middenbouw wordt, net als bij de kleutergroep periodiek het DHH ingevuld. Het DHH is het Digitaal Handelingsprotocol Hoogbegaafdheid. Via dit protocol zijn we steeds alert op signalen die kunnen wijzen op een voorsprong of (hoog)begaafdheid. Wanneer er signalen uit het DHH komen, dan gaan we met u in gesprek over de vervolgstappen.

Contact

Basisschool St. Victor,

Koningin Julianasingel 1

3405 XA Benschop

Telefoon: 0348-451630

e-mail: directie@stvictorschoolbenschop.nl

© Copyright 2021 - 2022 St. Victorschool · All rights reserved